Problemele noilor cartiere rezidențiale din orașele de lângă Capitală: fără canalizare, trotuare sau siguranță în caz de incendiu

Data publicării:
Blocuri Popești Leordeni
Problemele noilor cartiere rezidențiale din orașele de lângă Capitală. Foto: Captură Digi24

La oraș... ca la țară. Noile cartiere rezidențiale, construite în orașele din apropierea Capitalei, sunt adevărate capcane pentru cei care se mută acolo. Imobilele sunt construite unele lângă altele și, de multe ori, nu sunt racordate la utilități. Atrași de prețurile mai mici decât cele din București, proprietarii ajung să își regrete investiția.

Ne aflăm la câțiva kilometri de Capitala României, în localitatea Berceni. În ultimii ani, aici s-au ridicat sute de vile, însă condițiile de trai au rămas la fel ca acum 30 de ani: fără canalizare, trotuare ori asfalt.

George Ene, viceprimar Berceni: Avem ceva speranțe că s-ar putea să vină această investiție, dacă nu o să vină... Ceea ce este destul de probabil în următorii patru ani, nu știu dacă vom avea canalizare în comuna Berceni. Din păcate suntem în urmă cu foarte multe lucruri. Acum lucrăm la reabilitarea drumului județean.

Blocuri aproape lipite, intervenție extrem de dificilă pentru pompieri

Rămânem în sudul Capitalei, în Popești-Leordeni. Este o altă localitate care în ultimii ani s-a umplut de cartiere rezidențiale. Toate bune și frumoase, dacă nu apare un incendiu așa cum s-a întâmplat săptămâna trecută. Atunci, pompierii au avut o misiune extrem de dificilă din cauza spațiilor mici dintre blocuri.

În toate zonele de blocuri din Popești-Leordeni, situația este identică. Blocurile sunt aproape lipite. Sunt doar câțiva metri între clădiri, iar asta înseamnă o intervenție extrem de dificilă pentru pompieri, mai ales că în multe zone parcările sunt pline de mașini, așa că autoscările nu au cum să ajungă aici.

Daniel Vasile, ISU București: Cea din spatele meu are 12 metri lungime, 2,5 metri lățime și 3,8 metri înălțime.

Pompierii au nevoie ca dezvoltatorii imobiliari, dar și cei care își cumpără locuințe să se gândească întotdeauna cât de ușor ar putea să intervină salvatorii în cazul unui incendiu.

Din 2016, dacă o clădire are mai mult de 4 etaje, atunci pompierii trebuie să dea aviz pentru construcție. Marea problemă este că cele mai multe clădiri au fost ridicate înainte de 2016. Până atunci, construcția se făcea doar cu avizul Primăriei.

Altă localitate, altă problemă. Suntem în Chiajna, în vestul Capitalei. Ploile de săptămâna trecută au transformat localitatea într-o mică Veneție. Vremea s-a îmbunătățit, dar problema nu pare rezolvată.

Cei care locuiesc în Chiajna pot doar să spere că nu o să mai plouă prea curând și asta pentru că problema de aici și-a găsit o soluție... românească. Evident că nu o să reziste foarte mult această lucrare.

Năvodari | 4.000 de construcții în 5 ani

Probleme întâmpinam și în Mamaia Nord, unde se construiește de zor. Aproape pe fiecare petic de pământ din Năvodari mai „răsare” câte o construcție.

Valentin Coman, ghid turistic: Dorința de a face mulți bani, pentru că altfel nu înțeleg de ce ar dori cineva să înghesuie clădirile de așa natura încât să împrumutăm ziarul unul altuia peste balcon. 

Reprezentanții Primăriei Navodari spun ca Mamaia Nord au reușit sa atragă fonduri nerambursabile pentru canalizare pluvială și strazi.

Elena Aftene, purtător de cuvânt primăria Năvodari: Actualul PUZ litoral Mamaia Nord nu prevede alte derogări decât cele permise de codul civil. 

Există însă şi exemple pozitive. Unul vine din vestul României. Oradea s-a remarcat în ultimii ani prin investițiile de sute de milioane de euro, care au schimbat în bine fața orașului.

Reguli stricte pentru construcții în Oradea

În ultimii patru ani, Primăria Oradea prin instituția Arhitectului șef a eliberat 70 de autorizații pentru construirea de blocuri de locuințe. În acest moment fiind în diferite faze de proiect câteva sute de apartamente. Însumate, investițiile primilor cinci dezvoltatori imobiliari din Oradea, în ultimii patru ani, ajung la aproape jumătate de miliard de lei.

 Anca Deac - purtător de cuvânt Primăria Oradea: Dezvoltatorii care vor să construiască pe raza municipiului Oradea trebuie să asigure accesibilitatea în zonele respective, foarte de important de menționat că aceștia trebuie să asigure locurile de parcare raportat la numărul de apartamente construite, să asigure spații verzi corespunzătoare.

Prețul per metru pătrat util a trecut de 1000 de euro în Oradea, aflată încă la mare distanță de Cluj Napoca, 1850 de euro/mp util sau București, 1480 euro/mp util.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri