Investiție la modă: Cât costă înființarea unui foodtruck și în cât timp se amortizează

Data publicării:
foodtruck shutterstock_1022273005

Foodtruck-urile, un trend bine dezvoltat în străinătate începe să ia amploare şi în România. Numărul celor care îşi deschid astfel de restaurante pe roţi s-a dublat faţă de acum un an. Investiţia într-o astfel de rulotă începe doar de la 15 mii de euro, mult mai mică decât cea pentru un restaurant.

Ciprian Zăbuian e pasionat de gătit încă din adolescenţă, iar de 6 ani găteşte numai prăjituri. În 2015 şi-a deschis o cofetărie în Capitală pe care a închis-o numai după 8 luni din cauza costurilor mari cu administrarea.

Ciprian Zabuian, cofetar: Este mult mai ușor să te duci tu către clienți. Să stai într-un punct fix și să aștepți să intre clienții e destul de greu, investiție foarte mare în marketing, în PR... Îți trebuie resursă umană pe care nu o găsești cu ușurință în România și am decis pur și simplu să plec pe roți.

Şi-a deschis un foodtruck, unde pregăteşte cannoli, tiramisu şi eclere. Investiţia în rulotă, echipamente, înmatriculare și obținerea autorizațiilor l-a dus la 25 de mii de euro, de două ori mai puţin decăt costurile deschiderii unui restaurant. Amortizarea e rapidă, spun proprietarii rulotelor, pentru că oamenii au prins gustul restaurantelor pe roţi.

Sorin Barbu, proprietar foodtruck: Investiția o scoți cam într-un an jumătate, dar depinde de produsul pe care îl ai, de forța din spate.

Bărbat: Știu că unii au foodtruck-uri doar la festivaluri, deși ei fac mâncăruri extraordinare. E altceva ca să mănânci în are liber, decât într-un magazin, într-un mall.

Deja s-a creat un trend printre consumatori, iar antreprenorii văd o nişă de dezvoltare puternică a serviciilor conexe. Miki a creat o afacere din scrisul meniurilor pe rulote. În funcţie de ce vrea clientul, preţul ajunge și la 300 de lei.

Mihai Moraru, artist: Călătoresc la majoritatea festivalurilor ca să fac astfel de meniuri, ceea ce o să fac aici. În ultimii trei ani am facut undeva la 3.700 de meniuri în țară și în străinătate.

În prezent, în România sunt circa 180 de foodtruck-uri, care au o cifră de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro pe an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri