BUSINESS CLUB. Şansa mall-urilor în faţa magazinelor online

Data publicării:
mall suceava-2

Mall-urile nu se dau însă bătute atât de uşor, pentru că lumea nu intră în ele doar ca să îşi cumpere haine. Cu cât un mall este mai mare, cu atât are mai multe spaţii de distracţie şi relaxare. Câtă vreme vor exista oameni care îşi omoară plictiseala pe culoarele lor, mall-urile vor mai avea o şansă.

În ultimii ani bătălia între centrele comerciale şi magazinele de pe internet a devenit tot mai acerbă. Şi, cu toate că magazinele convenţionale par să piardă în faţa vânzătorilor on-line, această cursă pentru câştigarea clienţilor s-ar putea să nu aibă un câştigător clar.

Cele mai recente date concrete arată că magazinele online din România au avut în 2012 încasări de aproximativ 600 de milioane de euro. Deşi reprezintă doar 1,3% din totalul comerţului de toate felurile, vânzările de internet sunt de aproape 10 ori mai mari decât în urmă cu 5-6 ani şi continuă să crească.

În tot acest timp, în marile oraşe, cum ar fi în Bucureşti, mall-urile îşi fură unele altora clienţii şi rămân fără chiriaşi. Chiar şi aşa, în ciuda problemelor economice din ultimii ani, au apărut noi centre comerciale, din ce în ce mai mari şi mai scumpe. Construcţia unui astfel de centru comercial în această perioadă ar putea părea o investiţie proastă. Totuşi, marile mall-uri ar putea fi cele care vor supravieţui în lupta cu magazinele online.

Într-un mall nu există doar magazine. Există şi restaurante, cinematografe, locuri de joacă şi patinoare, iar aceste spaţii de distracţie şi relaxare ajută vânzările magazinelor dintr-un mall. De multe ori, cine ajunge în mall ca să se relaxeze îşi cumpără şi ceva de îmbrăcat sau de încălţat dacă tot a ajuns acolo.

În plus, magazinele din mall-uri au ceva ce magazinele virtuale nu au. Cabine de probă. Cei care nu sunt siguri dacă un articol de îmbrăcăminte de pe internet le vine bine preferă să se deplaseze în magazinele de haine convenţionale.

În aceste condiţii, cel puţin în România, concurenţa între mall-uri şi magazinele virtuale este limitată doar pe anumite produse, cum ar fi electronicele şi electrocasnicele. Magazinele online de electronce trec însă printr-o transformare interesantă: încep să aibă din ce în ce mai multe puncte de livrare pentru cei care nu vor să primeacă marfa comandată prin curier, ci să o ridice personal. Practic, vânzătorii on-line îşi amenajează magazine convenţionale. Şi, de fapt, acesta ar putea fi viitorul comerţului. O combinaţie între magazinele fizice şi cele virtuale în care cumpărătorul îşi rezervă produsele pe internet şi alege între livrarea lor prin curier şi ridicarea personală.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri