Autoturismele vor putea fi modificate și pentru Gaz Natural Comprimat

Data actualizării: Data publicării:
conversie GNC

Ministerul Transporturilor a pus în discuție publică un proiect de modificare a actualelor reglementări privind conversia motoarelor autovehiculelor prevăzute din fabrică să meargă cu carburanți convenționali. Dacă până acum conversia se putea face doar la GPL, de acum aceasta se va putea realiza și pentru GNC.

Conversia motoartelor autoturismelor se va putea face în viitor și pentru Gaz Natural Comprimat și nu doar pentru cunoscutul Gaz Petrolier Lichefiat. Un ordin în acest sens este în procedură de aprobare la Ministrului Transportuilor.

Conversia motoarelor pentru funcționare cu GNC pare a fi ultima modă în domeniu. GNC este din ce în ce mai utilizat drept combustibil alternativ în sectorul transporturilor. Arderea GNC nu produce gaze cu efect de seră, iar mediul înconjurător este mult mai protejat mai ales că transportul urban produce o mare parte dintre poluanți și emisiile de gaze cu efect de seră din totalul celor generate de transportul rutier.

Principalele beneficii:

  • vehiculele alimentate cu GNC au costuri mai mici de întreţinere în comparaţie cu alți combustibili convenționali;

  • sistemele de alimentare cu GNC sunt sigilate, împiedicând orice pierderi prin vărsare sau evaporare;

  • vehiculele pe GNC au o durată de viață extinsă.

În prezent, circulă la nivel mondial aproximativ 14.800.000 de vehicule alimentate cu gaz natural comprimat, ceea ce îi conferă acestui combustibil un loc tot mai conturat în industria auto.

Proiectul de ordin stabilește și condițiile în care conversia motoarelor este legală. Pentru aceasta trebuie ca:

  • Componentele instalaţiei de alimentare cu GPL sau GNC trebuie să fie omologate conform prevederilor Regulamentului CEE-ONU nr. 67, respectiv ale Regulamentului CEE-ONU nr. 110.

  • Montarea instalaţiei de alimentare cu GPL sau GNC trebuie să fie în conformitate cu prevederile Regulamentului CEE-ONU nr. 67, respectiv ale Regulamentului CEE-ONU nr. 110, în versiunea aplicabilă;

  • Se interzice montarea componentelor cărora li se aplică prevederile Regulamentului CEE-ONU nr. 67, respectiv ale Regulamentului CEE-ONU nr. 110, în versiunea aplicabilă, care nu au marcaj de omologare, precum şi a celor care prezintă deformaţii plastice, fisuri, crăpături, părţi lipsă, uzuri fizice avansate sau alte tipuri de defecte ce prezintă pericol în exploatare;

  • Trebuie ca după montare, marcajele de omologare CEE-ONU ale componentelor să fie vizibile, direct sau indirect, fără a fi necesară demontarea acestor componente ori a altor repere

  • După modificarea sistemului de alimentare a motorului, la funcţionarea cu instalaţia de alimentare cu GPL sau GNC, trebuie să se menţină cel puţin norma de poluare chimică a autovehiculului iniţial;

  • După montarea instalaţiei de alimentare cu GPL sau GNC, masa maximă totală a autovehiculului şi masele maxime pe fiecare axă nu trebuie să le depăşească pe cele maxime tehnic admisibile declarate de producător la omologarea autovehiculului;

  • În cazul funcţionării cu GPL sau GNC, puterea maximă a motorului măsurată trebuie să se încadreze în intervalul 90% - 105% din cea măsurată în cazul funcţionării cu carburantul cu care autovehiculul a fost omologat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri