Zece oferte primite la licitația pentru cel mai important proiect rutier al României: prima autostradă montană

Data actualizării: Data publicării:
muncitori autostrada

Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești, proiect de 2 miliarde de lei, a primit nu mai puțin de zece oferte. Durata contractului este de 5 ani, dintre care 1 an și 4 luni perioada de proiectare și restul perioada de execuție.

De asemenea, perioada de garanție a lucrărilor este tot de cinci ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la un maximum de zece ani.

Lungimea secțiunii 4, cuprinsă între Tigveni și Curtea de Argeș, este de 9,86 km.

În total, mult așteptata autostradă Sibiu-Pitești are 123 de kilometri care vor tăia munții, iar valoarea totală se ridică la 3,34 de miliarde de euro.

Lucrarea a fost împărţită în 5 loturi, iar procedurile sunt cele mai avansate pentru segmentele de la capăt, cele usoare.

Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Prima autostradă montană din România a fost cerută insistent şi de către producătorul auto Dacia-Renault, cel mai mare exportator al ţării.

Deși autostrada a fost promisă de aproape toate guvernele care s-au perindat pe la Palatul Victoria în ultimii ani, într-un final autoritățile au recunoscut indirect că documentația a fost făcută pe genunchi și că este novoie de noi studii geotehnice, cel puțin pentru secțiunile 2 și 3, cele mai dificile tronsoane, care se întind pe aproximativ 70 de kilometri în munți.

Studiul de fezabilitate pentru prima autostradă montană a României a fost realizat în urmă cu 10 ani şi aşa a rămas.

Editare web: Luana Păvălucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri