Video Tunelul de la Bata începe să prindă contur. Este considerat cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României

Data actualizării: Data publicării:
santierul tunelului de la bata vazut de la o intrare
Tunelul feroviar de la Bata, județul Arad, este considerat unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din ultimele decenii în România Foto: captură video

Cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României prinde contur în vestul țării. Săpat în stâncă, tunelul din localitatea Bata, județul Arad, va scurta legătura între Bârzava și Săvârșin pe un traseu de 600 de metri. E o misiune complicată, recunosc constructorii, care lucrează 6 zile din 7 pentru ca pe-acolo, peste mai puțin de 2 ani, să se poată călători cu trenul. 

Tunelul de la Bata, județul Arad, este primul tunel feroviar din regiune și face parte din traseul CFR Curtici - Constanța. Este un proiect pe care l-au promis toate guvernările ultimilor ani.

Tunelul de 603 metri este finalizat în proporție de 60%.

„Ca medie, (se lucrează) un metru pe zi. Dacă e terenul mai bun, te poți duce la 2, 3, 4 sau chiar 6 metri pe zi. Deci aici, doar galeria, dacă ar fi să socotim așa, sunt vreo 2 ani calendaristici” - a constatat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, când a fost în vizită la fața locului.

Tunel săpat după o tehnică austriacă folosită în premieră în România

„Am început mai târziu, dar recuperăm în forță. PNRR este în mare parte dedicat căii ferate. Pe acest șantier, problemele birocratice au fost rezolvate. Am discutat cu constructorul, așteptăm o mobilizare corespunzătoare din partea lor”, a spus ministrul Cătălin Drulă.

Tunelul este săpat după o tehnică austriacă, folosită în premieră în România.  

Infrastructura se va afla la 27 de metri adâncime sub munte, iar data preconizată pentru ca tunelul să fie dat în folosință este sfârșitul anului 2022. Trenurile vor putea circula prin el cu peste 150 de kilometri pe oră.

Tunelul feroviar de la Bata este primul care se construiește în ultimii 30 de ani în vestul țării. Valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Documentul obligatoriu pentru vechimea în muncă. Fără el se pierd mulţi bani, de unde se ridică
Digi FM
Câți bani ia lunar românul cu cea mai mare pensie bazată pe contributivitate
Pro FM
Kanye West, tiradă de cuvinte grele după ce a fost acuzat că își controlează soția: „Nu poate să poarte nimic...
Film Now
Fiica lui Meryl Streep divorțează după șase ani de căsnicie. Mamie Gummer are doi copii și e deja la al...
Adevarul
Șansele ca asteroidul 2024 YR să lovească Pământul au crescut. A primit o evaluare rară de trei pe Scara de...
Newsweek
Indemnizații tăiate până în 2026. Casa de Pensii anunță care beneficiari pierd 880 lei pe lună
Digi FM
A avut o copilărie cu lipsuri, dar e fericit că a trăit acele vremuri. Marius Manole: „Lucrurile erau mai...
Digi World
Ce înseamnă când îți auzi bătăile inimii în ureche atunci când stai întins într-o parte. Când devine motiv de...
Digi Animal World
Reacția unui câine când stăpâna lui încearcă să-i taie unghiile: „Atât de multă dramă n-am mai văzut”
Film Now
S-au întrecut în glume pe covorul roșu. Reese Witherspoon și Will Ferrell au făcut show la proiecția „You're...
UTV
Oana Radu, despre căsnicia cu Cătălin Dobrescu: „Mâncam în baie, mă ascundeam...mă obliga să mă cântăresc...