Cercetătorii canadieni anunță că au izolat cu succes virusul care provoacă COVID-19. Israelul va testa vaccinul oral pentru coronavirus

Researchers Work On Developing Test For Coronavirus At Hackensack Meridian's Center For Discovery and Innovation
Foto: GettyImages

Oamenii de știință din Toronto au izolat ceea ce ei numesc „agentul responsabil pentru focarul continuu de COVID-19”. Echipele de cercetare de la Sunnybrook Health Sciences Center, Universitatea din Toronto și McMaster University au făcut anunțul după „o colaborare cu rezultat rapid” într-un laborator din Ontario. În același timp, Israelul a anunțat că este pe cale de a testa un vaccin oral pentru coronavirus.

„Cercetătorii de talie mondială din aceste instituții s-au reunit și au izolat cu succes virusul în doar câteva săptămâni", a precizat dr. Rob Kozak, microbiolog la Sunnybrook, într-un comunicat de presă citat de blogto.com.

„Demonstrează că lucruri uimitoare se pot întâmpla atunci când colaborăm”, a mai spus el.

Datorită muncii acestor cercetători, oamenii de știință din întreaga lume pot acum să înțeleagă mai bine biologia și evoluția SARS-CoV-2. Iar acest lucru va ajuta cercetătorii să dezvolte eficient teste diagnostice, tratamente și vaccinuri.

Avem nevoie de instrumente cheie pentru a dezvolta soluții pentru această pandemie”, a declarat medicul microbiolog Samira Mubareka, care a articipat la studiu.

CE TREBUIE SĂ ȘTIM DESPRE CORONAVIRUS

CARE SUNT SIMPTOMELE: Diferența între gripă, răceală şi coronavirus

CARE ESTE SITUAȚIA ÎN ROMÂNIA: Informații oficiale

CONDUITA SOCIALĂ RESPONSABILĂ: Cele 15 recomandări ale autorităților

DECIZIILE AUTORITĂȚILOR: Restricții în România din cauza COVID-19

MIJLOACE DE PROTECȚIE: Cum ne spălăm corect pe mâini

ÎN CE STADIU ESTE DEZVOLTAREA UNUI VACCIN: Progresul înregistrat

Israelul va testa un vaccin oral pentru coronavirus

Israelul a anunțat că un vaccin oral pentru coronavirus va fi gata în foarte scurt timp, însă testarea va dura luni întregi.

Institutul Migal Galilee, finanțat de stat, lucrează de 4 ani la un vaccin care ar putea fi personalizat pentru diferite virusuri, așa că acest proces a fost derulat imediat după apariția COVID-19.

Vaccinul israelian pentru coronavirus va intra în testare în „câteva săptămâni”, dar nu va fi disponibil timp de luni, din cauza procesului lung de testare și aprobare, a declarat un membru al echipei de dezvoltare pentru The Times of Israel.

Chen Katz a declarat pentru sursa citată că noul vaccin este oral și poate fi administrat adulților și copiilor și ar putea „transforma această boală într-o răceală foarte ușoară”.