Motivele pentru care s-a prăbușit avionul Lion Air, cu 189 de oameni la bord - presă

Data publicării:
Lion Air Flight Crashes Into Sea Off Jakarta
Motorul avionului prăbușit Lion Air, zborul JT 610, este analizat de experți indonezieni. Foto: Guliver/GettyImages

Anchetatorii indonezieni au descoperit că greşeli în mentenanţă şi erori ale piloţilor au jucat un rol central în prăbuşirea unui Boeing 737 MAX Lion Air anul trecut, relatează Agerpres citând ziarul The Wall Street Journal.

Avionul s-a prăbuşit în mare la 11 minute după decolare de pe aeroportul internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta la 29 octombrie. Toţi cei aflaţi la bord se presupune că au murit.

Raportul preliminar privind prăbuşirea, care este de aşteptat să fie publicat la jumătatea lunii noiembrie, identifică o serie de erori ale piloţilor şi greşeli în mentenanţă ca factori care au provocat accidentul, scrie ziarul duminică.

Concluziile sunt în concordanţă cu un raport preliminar publicat de Comitetul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (KNKT) din Indonezia în noiembrie.

Preşedintele KNKT Soerjanto Tjahjono a refuzat să comenteze constatările raportului. „Nu ştim cine a furnizat aceste informaţii”, a declarat el luni, adăugând că raportul final este de aşteptat să fie publicat la începutul sau mijlocul lunii noiembrie.

Anchetatorii americani se pregătesc să publice recomandări de siguranţă separate variind de la îmbunătăţirea abilităţilor manuale de zbor ale piloţilor până la verificarea proiectelor de noi aeronave de către Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), potrivit ziarului.

Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA este de aşteptat să ceară îmbunătăţiri ale antrenamentului în cabină şi în luarea deciziilor echipajului pentru a asigura că piloţii ştiu ce să facă atunci când sistemele automate funcţionează defectuos sau sunt oprite, potrivit ziarului american.

KNKT a declarat în raportul său preliminar că pilotul zborului Lion Air prăbuşit a încercat să recapete controlul asupra avionului în timp ce semnale eronate de la senzori ar fi împins în jos botul aparatului.

Anchetatorii au analizat rolul unei noi caracteristici la avioanele Boeing, cunoscută sub numele de Sistem de mărire a caracteristicilor de manevră (MCAS), în cazul prăbuşirii. Sistemul a fost instalat de Boeing pe ultima generaţie de 737 pentru a împiedica botul avionului să ajungă prea sus şi aparatul să stea. Dar în incidentul ce a implicat avionul Lion Air, se pare că botul a fost împins în jos după ce au fost primite informaţii eronate de la senzori.

Editor web: George Costiță

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cei mai avansați roboți din lume s-au întâlnit, iar ce a ieșit e cu totul neașteptat
Digi FM
Cu ce se ocupă Valeriu Gheorghiță, noul soț al Monicăi Bîrlădeanu, în prezent și câți bani încasează lunar...
Pro FM
Kelly Clarkson a cântat piesa din „Titanic”, iar fanii au reacționat imediat: „Această interpretare l-ar fi...
Film Now
Zoe Saldana, despre rolul care i-ar putea aduce Oscarul: A trebuit să merg la casting. Regizorul nu știa...
Adevarul
Europa ruptă-n două. Țările care se pregătesc să-i țină piept lui Putin și cele care vor să facă afaceri cu el
Newsweek
Coșmarul unui pensionar. Ieșit la pensie în luna mai nu a luat bani nici după 6 luni. De ce?
Digi FM
„Așa vrei să conduci și țara?” Mircea Geoană, viral pe TikTok, după ce a fost ironizat pentru aptitudinile de...
Digi World
Când e cel mai bine să faci dușul zilnic. Așa scapi de stres și de unele alergii, dar îți ajuți și pielea
Digi Animal World
Gestul făcut de un câine pentru a-și convinge stăpânul să-i dea o felie de pizza: „Se oprește doar când...
Film Now
Halle Berry, despre zvonurile apărute în urma scenei intime cu Billy Bob Thornton, în „Monster's Ball”: M-a...
UTV
Kanye West si Bianca Censori se pregatesc de divort