Navele din Marea Roşie semnalizează că au echipaje formate doar din musulmani, ca să nu fie atacate de rebelii houthi din Yemen

Data publicării:
Nava Cattle Force ancorata
Nava Cattle Force a găsit o metodă să se protejeze de atacurile rebelilor houthi. Foto: marinetraffic.com

Navele comerciale din Marea Roşie au început să utilizeze soluţii cel puțin originale în încercarea de a evita să fie atacate de rebelii houthi din Yemen. Mai nou, armatorii folosesc echipaje formate doar din musulmani, cu speranța că acest lucru va opri atacurile rebelilor houthi.

Un exemplu este nava de transport de animale vii Cattle Force, care a făcut apel la rebelii houthi în calitatea lor de coreligionari, pentru a-şi asigura trecerea în siguranţă prin Marea Roşie. Duminică, pe măsură ce se apropia de strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a schimbat semnalul său de destinaţie, care este vizibil pe Internet pentru majoritatea navelor, dintr-un port irakian în expresia: „Toţi membri echipajului sunt musulmani”, scrie Bloomberg, potrivit Agerpres.

Luni dimineaţa, după ce a trecut în siguranţă prin strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a revenit la semnalul de destinaţie anterior, respectiv portul irakian Umm Qasr, potrivit datelor analizate de Bloomberg.

Această modificare este destinată a transmite un mesaj către rebelii houthi, care susţin că vizează navele care au legături cu Israelul şi aliaţii săi, pentru a-i presa să pună punct războiului din Gaza.

Anterior, navele comerciale au semnalat destinaţii precum „Nicio legătură cu Israelul”, pentru a evita să fie ţintite de rebelii Houthi.

Prin Canalul Suez, aflat la capătul Mării Roşii, trece între 12% şi 15% din comerţul mondial cu bunuri şi între 25% şi 30% din transportul maritim de containere. Pentru Uniunea Europeană, în 2022, aproximativ 23% din totalul bunurilor importate au venit prin intermediul navelor din Asia şi marea majoritate a acestor nave a trecut prin Canalul Suez.

Din cauza atacurilor lansate de rebelii Houthi asupra navelor din Marea Roşie, marile companii de transport maritim au decis să îşi redirecţioneze navele pe o rută mai lungă şi mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranţe. Însă această rută adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia şi Europa.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Aceasta este super Dacia Duster Soul of Dakar. Mașina unicat a românilor care cucerește șoselele lumii
Digi FM
Fiica lui CRBL, supărată că tatăl ei și-a făcut o relație cu o femeie mult mai tânără: "Nu ți-e teamă că te...
Pro FM
Jennifer Lopez a pus pe ea cea mai scurtă fustă din dulap și a asortat-o cu cizme peste genunchi. 55 de ani...
Film Now
Mama lui Chuck Norris a murit la 103 ani. Imagini și mesaj de suflet din partea actorului: "Râsul ei umplea...
Adevarul
Numărul bărbaților sub 40 de ani care suferă AVC-uri crește. Experții dezvăluie motivul alarmant
Newsweek
Care pensionari primesc pensia pe card în decembrie mai devreme? Cine va lua mai puțini bani?
Digi FM
Traian Băsescu, după anularea alegerilor prezidențiale: ”Până de curând ne certam pe cine să votăm. Acum nu...
Digi World
Cum a ajuns apa pe Terra? Cea mai nouă teorie a cercetătorilor
Digi Animal World
Ce a făcut o vacă după ce stăpânul său a vândut-o unui vecin: „Asta se întâmplă când vinzi un animal fără...
Film Now
Un ofițer de poliție seamănă leit cu Dwayne Johnson. Reacția lui „The Rock”, după ce a văzut imaginile...
UTV
Ce parere are mama Olgai Gutan despre noul ei iubit, CRBL. „Un barbat de 46 de ani, divortat si cu un copil...