CE a aprobat construcția drumului expres Craiova – Pitești, la care vor fi folosiți 726 de milioane de euro din fonduri europene

Data actualizării: Data publicării:
un barbat cu un aparat lung in forma de bat merge pe pamantul unui santier
Comisia Europeană a aprobat construcția drumului expres Craiova - Pitești, la care UE contribuie cu 726 de milioane de euro. Foto: Agerpres Foto/ Badea Remus Nicolae

Comisia Europeană a aprobat, marți, construcția drumului expres Craiova – Pitești iar prin intermediul politicii de coeziune vor fi folosiți 726 de milioane de euro la crearea noii legături, de 121 km, dintre cele două orașe, arată un comunicat al executivului european.

Proiectul, care face parte din rețeaua transeuropeană de transport, include construirea a două benzi de circulație în fiecare direcție, 10 tronsoane de racord și 75 de poduri sau pasaje.

Noul drum expres va îmbunătăți traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfășoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8 % peste media din România.

Reducerea timpului de călătorie între Craiova și Pitești va diminua costurile de transport și va spori eficiența economică a rețelei rutiere din România, conform sursei citate.

“Eliminarea traficului pe distanțe lungi din zonele construite va reduce congestia, poluarea, precum și numărul accidentelor și va îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor. Acest drum va crea locuri de muncă temporare și ar trebui să stimuleze comerțul în zonă, generând astfel dezvoltare economică și sporind accesul la locuri de muncă”, arată Comisia Europeană.

Proiectul ar trebui finalizat până la sfârșitul anului 2023.

Stadiul construcției Drumului expres Craiova - Pitești

Săptămâna trecută, Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus că Lotul 1 al drumului expres Craiova - Pitești este deblocat integral după ce, miercuri, Guvernul a adoptat o hotărâre pentru exproprierea ultimilor trei kilometri ai lotului.

Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrările sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucrează “din plin” și până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balș și Slatina va fi dată în trafic, a mai precizat acesta.

Pe tronsonul 3 de 31,7 km a fost emisă săptămâna trecută autorizația de construire, lucrările urmând să se finalizeze în 2022, iar pe tronsonul 4 autoritățile așteaptă soluționarea contestațiilor pentru a putea semna contractul de execuție.

Citește și: Ce autostrăzi și drumuri expres vom avea anul acesta. Ce se întâmplă cu Sibiu-Pitești, Autostrada Moldovei și cea de pe Valea Prahovei

Editor : Alexandru Costea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri