Un fizician de la Harvard pleacă în căutarea unui posibil artefact extraterestru prăbușit pe Pământ

Data actualizării: Data publicării:
meteorit care calatoreste in spatiu
Obiectul cosmic, un mic meteor cu diametrul de doar 45 de centimetri, s-a ciocnit de atmosfera Pământului pe 8 ianuarie 2014. Foto: GettyImages

Un cunoscut fizician de la Harvard organizează o expediție în Pacific pentru a găsi ceea ce crede că ar putea fi un artefact extraterestru care a căzut în ocean în 2014, relatează The Guardian.

Avi Loeb a anunțat că organizează o expediție oceanică de 1,5 milioane de dolari în Papua Noua Guinee pentru a căuta fragmente ale obiectului care s-a prăbușit în largul coastei insulei Manus.

Loeb a observat obiectul în 2019 și l-a identificat drept primul meteor interstelar descoperit vreodată, ceea ce înseamnă că își are originea în afara sistemului nostru solar. Potrivit lui Loeb, originea interstelară a meteorului a fost confirmată Nasa în aprilie 2022.

Loeb și echipa sa au concluzionat, de asemenea, că meteorul a fost mai dur decât toți ceilalți 272 de meteori din catalogul Centrului de Studii a Obiectelor din apropierea Pământului de la NASA.

Intrigat de această concluzie, am înființat o echipă care a proiectat o expediție de două săptămâni pentru a căuta fragmentele de meteor la o adâncime de 1,7 km pe fundul oceanului. Analiza compoziției fragmentelor ne-ar putea permite să stabilim dacă obiectul este de origine naturală sau artificială”, a spus Loeb.

„Avem o navă. Avem o echipă de vis, inclusiv unii dintre cei mai experimentați și calificați profesioniști în expedițiile oceanice. Avem planuri complete de proiectare și producție pentru magneți, plase de colectare și spectrometru de masă”, a adăugat el.

Potrivit lui Loeb, este posibil ca meteorul să fie dur „pentru că este de origine artificială... lansat acum un miliard de ani dintr-o civilizație tehnologică îndepărtată”.

Se așteaptă ca expediția oceanică să folosească o navă cu o sanie magnetică desfășurată cu ajutorul un troliu lung.

Vom tracta o sanie cu magneți, camere și lumini pe fundul oceanului, în interiorul unei zone de căutare de 10 km × 10 km. Au fost folosite o serie de surse pentru a restrânge situl de căutare la această zonă relativ mică”, a explicat Loeb.

Mărimea fragmentelor care ar putea fi găsite de echipa lui Loeb va depinde de compoziția meteorului. Pentru un meteorit de fier, fizicianul prezice aproximativ o mie de fragmente mai mari de un milimetru. Dacă meteorul are o compoziție din oțel inoxidabil, echipa lui Loeb se așteaptă să găsească zeci de fragmente mai mari de un centimetru.

Expediția urmează să fie lansată în această vară, relatează Daily Beast.

„Există o posibilitate să eșueze”, a declarat Loeb, care este co-fondatorul proiectului Galileo de 1,7 milioane de dolari, care are sarcina de a căuta dovezi extraterestre. Cu toate acestea, el rămâne hotărât să plece în această expediție.

„Supozițiile extraordinare necesită dovezi extraordinare”, a spus el.

Obiectul cosmic, un mic meteor cu diametrul de doar 45 de centimetri, s-a ciocnit de atmosfera Pământului pe 8 ianuarie 2014, după ce a călătorit prin spaţiu cu o viteză de peste 210.000 de kilometri pe oră - o valoare care depăşeşte cu mult viteza medie a meteorilor aflaţi pe orbite în interiorul Sistemului Solar.