Sari la conținut

Un posibil prim „obiect” din afara sistemului nostru solar, observat și confirmat

Astronomii de la NASA au semnalizat existenţa a ceea ce ar putea fi primul „obiect interstelar” observat şi confirmat. Un mic asteroid sau cometă a fost reperat aparent venind din afara sistemului nostru solar şi traversându-l, informează News.ro.

comet20171025-16 nasa

Sursa: NASA

Obiectul neobişnuit - botezat iniţial A/2017 U1 - are un diametru mai mic de 400 de metri şi se mişcă foarte rapid. Experţii încearcă să îl capteze cu ajutorul telescopurilor atât de pe Pământ, cât şi din spaţiu, potrivit nasa.org.

Odată ce datele despre acest obiect vor fi obţinute şi analizate, astronomii vor şti mai multe despre originea şi compoziţia obiectului.

A/2017 U1 a fost descoperit pe 19 octombrie de telescopul Pan-STARRS 1 al Universităţii Hawaii, în Haleakala, în timpul obişnuitei căutări de noapte pentru NASA a obiectelor care se apropie de Pământ.

Primul care a identificat mişcarea obiectului şi a transmis informaţia la Minor Planet Center a fost Rob Weryk, un cercetător al Institutului de Astronomie al Universităţii Hawaii. El a căutat în arhiva Pan-STARRS şi a găsit imagini cu acest obiect realizate şi cu o noapte înainte, însă atunci mişcarea lui nu a fost identificată de sistem ca atare.

„Mişcarea lui nu ar putea fi explicată folosind un asteroid obişnuit al sistemului nostru solar ori orbita unei comete”, a spus el. După mai multe căutări şi combinări de informaţii, Weryk a concluzionat: „Acest obiect a venit din afara sistemului nostru solar”.

„Este cea mai extremă orbită pe care am văzut-o vreodată”, a mărturisit Davide Farnocchia, cercetător la Center for Near-Earth Object Studies (CNEOS) al NASA. „Merge extrem de repede şi pe o traiectorie care ne indică faptul că acest obiect se află pe drumul spre ieşirea din sistemul solar şi nu va reveni”.

A/2017 U1 a apărut din direcţia constelaţiei Lyra, traversând spaţiul interstelar cu 25,5 kilometri pe secundă.„Am bănuit de mult timp că astfel de obiecte ar trebui să existe, pentru că în procesul de formare a planetelor mai mult material ar trebui eliminat din sistemele planetare. Ce este suprinzător este că nu am văzut niciodată obiecte interstelare trecând”, a declarat astronomul Karen Meech.

Obiectul A/2017 U1 va fi sub supravegherea Minor Planet Center (MPC) din Cambridge, Massachusetts, unde sunt păstrate toate observaţiile privind corpurile cereşti de mici dimensiuni din sistemul nostru solar - acum şi cele care îl traversează.

Având în vedere că este primul obiect de acest fel descoperit vreodată, regulile denumirii lui vor trebui stabilite de International Astronomical Union.

Etichete: nasa , spatiu , GALAXIE , univers , obiect interstelar , obiect din alta galaxie , a/2017 U1