Păcălit de hackeri, refuzat de bancă. Cum a rămas un român fără toți banii de pe card: „Banii au mers către o bancă în Rusia”

Data actualizării: Data publicării:
horia szabo
Cum a rămas un român fără toți banii de pe card. Foto: Captură video

Un român a rămas fără toți banii de pe card după ce a fost victima hackerilor. Este vorba despre un tânăr antreprenor din Deva care și-a dat seama prea târziu că a fost păcălit. Chiar el este cel care a autorizat tranzacția. Nu și-a recuperat nici acum banii, care fi ajuns în Rusia, deși spune el a anunțat banca imediat după ce a realizat ce i se întâmplase. Experții în securitate informatică atrag atenția că hackerii sunt foarte activi în această perioadă. Infractorii au lansat deja false promoții folosindu-se de branduri celebre în România.

Horia Szabo a fost prins în capcana hackerilor în timp ce încerca să vândă un dispozitiv inteligent. La mai puțin de o jumătate de oră după ce a lansat anunțul, a fost contactat de un fals cumpărător.

Horia Szabo - antreprenor: Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp, un link pe care să intru să valideze cardul. Am ajuns pe o pagină normală, când cumperi ceva cu datele cardului.

Când și-a dat seama că de fapt a intrat pe o pagină compromisă a fost prea târziu: a rămas fără 1.200 de lei. În plus, a plătit băncii și trei comisioane, printre care unul pentru convertirea leilor în ruble.

Horia Szabo - antreprenor: Nu-mi țin toți banii pe card, dar dacă aveam bani, mi-i luau pe toți, îmi luau absolut toată suma. Banii au mers către o bancă în Rusia.

Nici acum nu și-a recuperat banii, deși spune el, a contactat banca la 17 minute de la momentul în care a realizat că a fost păcălit de hackeri. A fost refuzat pe motiv că a autorizat plata prin aplicația de internet banking. Are chiar și document de la poliție care atestă că a fost victima unei fraude informatice.

Horia Szabo - antreprenor: Dacă pe mine au reușit să mă înșele să fac chestia asta, la o persoană mai în vârstă care nu cunoaște tehnologia sau la un angajat al meu care azi încasează salariul, vrea să vândă ceva, are toți banii pe card, i se retrag.

Banca în cauză a răspuns pentru Digi24 că a investit în tehnologie și securitate tocmai pentru a preveni astfel de situații. Pe scurt, tranzacția, chiar dacă este frauduloasă, nu poate fi blocată dacă acel client și-a dat acordul.

Mihai Rotariu, expert în securitate informatică: Atacatorii ne determină să furnizăm acele date, deși noi trebuie să primim bani, atenție. Când urmează să primiți bani, nu trebuie să dați datele de card, ci IBAN-ul contului. Desigur, chestia asta se întâmplă când nu suntem atenți, la fel cum și în această perioadă atenția e distributivă pentru că încercăm să prindem reduceri, promoții sau să nu fim în fața unor stocuri care s-au dus.

Directoratul Național de Securitate Cibernetică a lansat o alertă după ce hackeri au lansat campanii false în numele mai multor companii cunoscute din România. Experții cyber sfătuiesc internauții să fie atenți mai ales că urmează perioada cadourilor de sărbători.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri