Sari la conținut

NASA confirmă că a descoperit apă în stare lichidă pe Marte

Apa descoperită pe Marte este în stare lichidă și este sărată. Un cercetator susține că prezența apei în stare lichidă pe Marte are implicații astrobiologice, geologice și hidrologice și poate influența major explorările umane ulterioare.

Probele sugerează că apa apare și dispare pe Marte odată cu anotimpurile marțiene. Studiul a fost făcut de cercetători de la NASA, Johh Hopkins, Universitatea din Arizona și laboratorul de planetologie din Nantes.

8

Alexandru Mironov a declarat pentru Digi24 că această descoperire ar însemna un viitor pentru civilizaţia Pământului, care nu va mai avea loc pe Terra peste câteva sute de ani.

„Înseamnă că există, peste 300-400 de ani, un viitor pentru civilizaţia Pământului. Omenirea există de 200.000 de ani, omenirea sub forma Homo Sapiens. Nu mai încăpem pe Pământ, e clar, suntem 7,4 miliarde. Ieri s-au luat la ONU nişte decizii extraordinare. Elitele pământului gândesc ieşirea în cosmos şi o gândesc foarte serios. Nu e SF ce vă spun, ci ştiinţă”, a subliniat el.

În prezent, NASA controlează cinci misiuni de explorare pe orbită și la suprafața Planetei Roșii — roverele robotizate Opportunity și Curiosity, care au ajuns la suprafața lui Marte în 2004 și respectiv 2012, precum și sondele orbitale Mars Odyssey, MRO și MAVEN (Mars Environment and Volatile Evolution).

Mars Odyssey a ajuns pe orbita lui Marte în 2001, MRO în 2006, iar MAVEN tocmai a împlinit un an de când se află pe orbita Planetei Roșii.

Acestea nu sunt singurele sonde aflate pe orbita lui Marte. Sonda europeană Mars Express și cea indiană Mars Orbiter Mission transmit de asemenea date de pe orbita marțiană.

Sonda MRO dispune de o cameră video, HiRISE, dotată cu lentile telescopice de mare precizie, putând observa detalii de un metru de la suprafața lui Marte. Această cameră adună și imagini în spectrul infraroșu-apropiat care permit studierea compoziției minerale a solului marțian.

Imaginile de înaltă rezoluție oferă o perspectivă fără precedent asupra solului marțian și formelor sale de relief, urmând să fie folosite și pentru a alege locul asolizării viitoarei misiuni cu echipaj uman pe Planeta Roșie ce va avea loc la orizontul anilor 2030.

Etichete: marte , nasa , apa pe marte , apa lichida , exista apa pe marte , apa sarata pe marte