Sari la conținut

Țara cu cei mai mulți adepți ai teoriei vieții extraterestre

Aproape jumătate din populația globului crede în existența unor civilizații extraterestre și dorește să intre în contact cu acestea, este concluzia unui sondaj realizat în 24 de țări care explică, spun cercetătorii, popularitatea durabilă a seriei ''Star Wars'', la 40 de ani de la lansarea primului film din franciză, informează vineri Reuters, potrivit Agerpres.

În avanpremiera lansării în cinematografe a celei mai recente pelicule din seria ''Star Wars'', ''The Last Jedi'', sociologii au dat publicității un sondaj care arată că un procent de 47% din cele peste 26.000 de persoane chestionate cred ''în existența unor civilizații extraterestre inteligente în univers''.

La întrebarea ''credeți că există forme de viață pe alte planete'', un procent și mai mare, de 61%, a răspuns ''da''. Aproximativ un sfert dintre cei întrebați au spus că nu cred în existența unei alte forme de viață inteligente în afara celei de pe Pământ, potrivit cercetătorilor de la Glocalities.

Dintre cei care cred că nu suntem singuri în univers, 60% sunt de părere că ar trebui să încercăm să intrăm în contact cu civilizațiile extraterestre atunci când acestea vor fi descoperite.

Nu este primul sondaj pe tema civilizațiilor extraterestre — cercetări realizate în Germania, Marea Britanie și Statele Unite au ajuns la concluzii similare—, dar oamenii de știință spun că este cel mai amplu studiu de acest fel realizat la nivel global.

''Procentul mare de oameni care cred în existența civilizațiilor extraterestre inteligente și profilul distinctiv al acestora explică parțial popularitatea imensă de care se bucură filmele despre spațiul cosmic, cum este seria 'Star Wars''', a spus Martijn Lampert, directorul proiectului.

''Oamenii care cred în existența unor civilizații extraterestre inteligente nu reprezintă o minoritate'', a adăugat acesta.

Procentul cel mai mare de persoane care cred în existența vieții pe alte planete a fost înregistrat în Rusia (68%), urmată la mică distanță de Mexic și China. Olandezii, mai ''cu picioarele pe pământ'', cred într-un procent de doar 28%, arată studiul.

Interviurile au fost realizate în 15 limbi, în intervalul decembrie 2015-februarie 2016, în mai multe țări care totalizează 62% din populația globului și 80% din economia globală.

''The Last Jedi'', cel de-al optulea episod al francizei de succes ''Star Wars'', va fi lansat săptămâna viitoare în cinematografe.

Etichete: Rusia , ozn , star wars , extraterestri , nave spatiale , viata extrarestra , the last jedi