Obligaţie pentru hotelieri - personal calificat în restaurante sau la recepţie

Data publicării:
personal calificat

Documentul arată că unităţile de cazare, indiferent de categorie, ar fi trebuit să aibă deja un anumit procent de angajaţi calificaţi, până la data de 15 iunie. Noile modificări legislative vizează şi agenţiile de turism. Minimum 50% dintre angajaţii firmelor din domeniul turistic trebuie să aibă atestat în domeniu. Pe litoral patronii vizaţi s-au conformat acestor cerinţe chiar înainte de a deveni obligatorii. 

Primul contact al turistului cu serviciile hotelului în care va fi cazat este recepţia. Managerii hotelurilor de 4 şi 5 stele au fost primii care au înţeles că pentru aceste posturi, oamenii bine pregătiţi reprezintă cartea de vizită a afacerii pe care o conduc.

"Calificarea în funcţia de recepţioner este importantă pentru că se învaţă regulile de bază ale recepţiei. Pentru un hotel de 5 stele este absolut necesar să cunoască cel puţin 2 limbi străine, pentru că avem turişti din toate colţurile lumii." declara Răzvan Dobre, director de vânzări, hotel de 5 stele

Totul, de la atitudine la desing interior trebuie să fie impecabil.

Nici în ceea ce priveşte personalul din restaurant nu se fac compromisuri.

La polul opus, cartea de vizită a unităţilor de cazare cu mai puţine stele, lasă de dorit. Cu toate acestea, la recepţie sunt angajate doar persoane care cunosc cel puţin o limbă străină.

"Suntem o echipă mai veche, funcţionăm de peste 10 ani împreună. Recepţionerele vorbesc cel puţin o limbă străină, au făcut cursuri de calificare. În bucătărie personalul este de asemenea vechi, bucătarul a participat la mai multe festivaluri internaţionale." declara Irina Zdru, şef recepţioner hotel de 1 stea

Potrivit legii jumătate din personalul agenţiilor de turism trebuie să fie calificat.

Cei care nu au deja o facultate în turism au făcut cursuri de agent de turism. Şi este absolut normal pentru orice agenţie de turism să aibă astfel de personal, să fie calificat, să ştie să vândă, să ştie să consilieze", declara Cristian Bărhălescu, agent de turism

Odată cu intrarea în vigoare a modificărilor, Autoritatea Naţională pentru Turism a început controalele. În cazul depistării unor nereguli, amenzile pot ajunge până la 30.000 de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri