Sari la conținut
News Alert

Marketingul, soluția pentru recorduri la admitere. La unele specializări de la UVT au fost 7 sau 9 candidați pe un loc

Conștienți de pasiunea tinerilor pentru mediul virtual, Universitatea de Vest din Timișoara a ieșit din tipare când și-a chemat studenții la înscriere. Încă din iarna anului trecut, o echipă de opt tineri din cadrul instituției s-a gândit să tranforme chinul învățării într-o invitație de a-și da Check-in la admiterea în facultăți.

”Ideea centrală a fost să vorbim candidaților pe limba lor. Acum știm că în România Facebook-ul e la mare căutare, aproape toată lumea are un cont de Facebook. Check in-ul acesta a sunat bine, făceam glume pe baza lui și până la urmă dintr-o glumă a ieșit un slogan”, spune Eduard Jakabhazi, lector universitar la Facultatea de Arte și Design a UVT.

Campania de admitere s-a dovedit un succes. Anul acesta s-au înscris cu 650 de absolvenți mai mult decât în 2014. La unele specializări, reprezentanții instituției au fost nevoiți să ceară mărirea cifrei de școlarizare. Spre exemplu, în urma cererii mari pentru Informatică, s-a cerut suplimentarea locurilor bugetate pentru încă 100 de candidați.

”În topul specializărilor vânate de studenți se numără Informatica, unde concurența a fost de 9 candidați pe un loc bugetat. Concurență mare a fost și la Comunicare și Relații Publice unde s-au înscris șapte candidați pe un loc bugetat. Absolvenții au fost interesați și de Contabilitate și Informatică de gestiune. Aici s-au înscris patru candidați pe un loc bugetat”, spune Raluca Popa, reporter Digi24 Timișoara.

Universitatea a atras și fonduri europene pentru a-i sprijini pe studenții din anul I. Anul trecut, cu aproximativ 5 milioane de euro de la Uniunea Europeană, tinerii au fost consiliați în carieră, pentru a-și crește șansele de angajare după absolvire.

”Studenți consiliați au fost 1.000 generic și 160 specific. Consilierea specifică a constat într-un interviu 1 la 1. A durat opt ore, în care studenții au avut ocazia să se cunoscă să își dea seama care sunt punctele lor forte, ce trebuie îmbunătățit, ce se caută pe piața muncii și cum ar trebui să se plieze pe piața muncii”, precizează Oana Țebea, coordonator de evenimente, în proiect european „Studenții de azi, profesioniștii de mâine".

Și nu sunt singurele metode prin care Universitatea de Vest a atras tineri care doresc să devină studenți. Au fost vizați și absolvenții de liceu din alte orașe.

”Faptul că am avut centre de înscriere și de admitere în cele patru licee din Reșița, din Turnu Severin și Deva ne-au ajutat să aducem mai mulți studenți. Am deschis un nou centru la Vâlcea, în premieră pentru acest an”, ne-a declarat Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara.

Nu au fost uitați nici tinerii dornici să experimenteze metodele de predare din străinătate. Pentru ei, s-a lansat primul program educațional în limba germană cu dublă diplomă, în parteneriat cu o universitate din Karlsruhe, în Germania. Tinerii înscriși la acestă specializare vor avea posibilitate să studieze chiar și un an peste hotare, iar la absolvire să primească diplome din partea ambelor instituții.

Reporter: Raluca Popa
Operator: George Ștefăniță
Editor web: Călin Țenche

Etichete: timisoara , studenti , marketing , inscriere , admitere , Universitatea de Vest , generatia Facebook

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale