Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Comercianții încearcă să țină cât mai mult clienții în magazine

Dacă vreţi să cheltuiţi puţini bani la cumpărături, ideal ar fi să le faceţi repede. Pentru magazine, inversa e valabilă. Ca să scoată cât mai mulţi bani de la clienţi şi-au dat seama că e bine să-i ţină cât mai mult în magazin. Le mută raioanele ca până să descopere unde s-a mutat cafeaua să agaţe pe drum şi nişte umeraşe antiaderente sau cel mai sigur, le pun o canapea moale şi un clip cu pisici şi deja shopping-ul devine o experienţă în sine. O experienţă din care ieşi cu buzunarele goale.

Dacă de la fast-food s-a trecut la slow-food, acelaşi principiu începe să se aplice şi în magazine. Fiindcă e profitabil. Ideea e ca oamenii să petreacă cât mai mult timp în magazin. Modul în care compania reuşeşte să facă asta nu are nicio legătură cu banii. Rezultatul final are. Un magazin de haine cu tineri ca public-ţintă poate organiza un concert rock în incintă, un magazin sportiv pune la cale un concurs haios între clienţi, un brand de haine mai seriose pune o mică bibliotecă într-un colţ. Chiar şi în Bucureşti a existat un magazin cu echipamente pentru sporturile extreme cu o pantă pentru skateboarding.

Peste graniţe jocul e deja la categoria grea. Brandul Origins, deţinut de Estee Lauder, reamenajează zeci de magazine în aşa fel încât clienţii să stea cât mai mult. Conceptul e simplu - se ştie că majoritatea clienţilor sunt femei şi că femeilor le plac florile, le plac socializarea şi cosmeticele cât mai naturale. Noul design de magazin e încărcat de sticluţe cu petale de trandafiri, ghimbir şi ciuperci exotice care vor să transmită ideea că acestea sunt şi ingredientele din cremele vândute. Pentru latura socială, există un spaţiu special iluminat pentru făcut selfie-uri spectaculoase. Rezultatul? Vânzările magazinelor pe noul format au crescut cu 30 de procente. E un nou tip de comerţ - magazinul e gândit mai degrabă ca loc de interacţiune... care printre altele mai şi vinde câte ceva.

Urban Outfitters a mers atât de departe, încât într-un magazin din Austin organizează evenimente de artă, concerte, le oferă clienţilor masa de prânz şi chiar o nouă tunsoare. Compania spune că magazinul nu mai e magazin, ci un adevărat centru de lifestyle. Trebuie să-şi cunoască bine clientul, să-i ştie hobby-urile.

Producătorul de echipamente montane NorthFace s-a gândit că dacă oamenii care-i cumpără produsele iubesc drumeţiile pe munte şi snowboardingul, probabil sunt tineri şi iubesc şi tehnologia. În magazinul din New York a adus ochelari de realitate virtuală astfel încât clienţii să pornească la drumeţii pe munte fără a părăsi incinta. Noi şi noi clipuri apar la ceva timp, iar clienţii revin pentru a călătorii virtual prin canioane spectaculoase sau pe crestele unor munţi îndepărtaţi.

Acest nou mod de a face comerţ apare în mod paradoxal ca reacţie la internet. Magazinele online au furat clienţi din magazinele fizice, aşa că pentru cele din urmă, interacţiunea devine foarte importantă. Pentru a câştiga, trebuie să schimbe armele. Nu mai vând doar produse, vând poveşti şi un stil de viaţă.

Etichete: business club , magazine , Comert , marketing , magazine online , comert online , interactiune magazine , strategie magazine , concurenta comert

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale