Sari la conținut

Tunelul Lujerului devine târg expoziţional

Tunelul CFR paralel cu pasajul Lujerului, ridicat în anii '80 din ordinul lui Nicolae Ceauşescu şi transformat în groapă de gunoi, după 1990, va deveni cel mai întins târg expoziţional din Capitală. Lucrările vor începe în primăvară, odată cu amenajarea zonei de promenadă Gara Cotroceni, şi vor fi plătite exclusiv din bugetul sectorului 6.

Tunelul feroviar porneşte din apropierea Gării Cotroceni, se strecoară pe sub bulevardul Iuliu Maniu, parcurge vreo sută de metri în paralel cu pasajul Lujerului, iese la suprafaţă printre blocurile din cartier şi se pierde în curtea Metrorex, de la Semănătoarea.

Pe traseul acesta au ajuns pe şinele staţiei Semănătoarea primele vagoane de metrou.

După 1990, CFR n-a mai folosit tunelul. Şinele dinspre gară au fost scoase, cele dinspre Lujerului au rămas. De la un capăt la altul însă, cu atenta nepăsare a autorităţilor, cei 800 de metri de tunel au fost transformaţi în cea mai mare groapă de gunoi urbană. Anul trecut, angajaţii Primăriei Sector 6, în frunte cu primarul, traversau locul cu măştile de gaze pe faţă.

Primarul vrea să transforme coşmarul urban în târg expoziţional.

Gabriel Mutu, primarul sectorului 6: Acolo avem undeva în jur de 800 de metri liniari, unde putem amenaja acest spaţiu expoziţional gratuit pentru cei care vor să-şi expună lucrările sau operele pe care vor să le promoveze. Noi preconizăm undeva ca la începutul primăverii, anul viitor, ne putem apuca de acest proiect. Ca şi valoare estimată, probabil că urcăm undeva peste valoarea de 250 de mii – 300.000 de euro.

Conform planurilor administraţiei sectorului 6, odată transformat în centru expoziţional, tunelul va asigura şi legătura pietonală dintre cartierul Militari şi viitoarea zonă de promenadă Gara Cotroceni, a cărei amenajare începe tot la primăvară.

Gabriel Mutu, primarul sectorului 6: Toată acea zonă va fi o zonă de promenadă. Accesul se va face doar pietonal, cu zone vaste de terase, cafenele, restaurante şi bineînţeles mici magazine de suveniruri şi produse autohtone.

Tunelul feroviar Lujerului, clădirea gării Cotroceni şi terenul aferent au fost preluate recent de primăria sectorului 6, în baza unor protocoale parafate cu Primăria Capitalei şi CFR Infrastructură.