Minerii lasă aurul pentru grafen

Data publicării:
grafen

Anul trecut, în octombrie, preşedintele chinez Xi Jinping a vizitat Universitatea din Manchester, cea în care cercetătorii englezi au reuşit să izoleze pentru prima oară grafenul, în 2004. Format din atomi de carbon ca diamantul şi cărbunele, grafenul este cel mai subţire material şi are o conductivitate electrică foarte mare, aşa că poate fi folosit pentru îmbunătăţirea bateriilor. De aceea interesul Chinei pentru acest material este foarte ridicat. Mai ales că minerii chinezi sunt cei mai mari producători de grafit, materialul din care sunt realizate minele creioanelor şi care poate fi folosit şi la producţia grafenului.

Însă China nu este singura care încearcă să dezvolte acest material. Potrivit Bloomberg, compania minieră australiană Talga Resources a renunţat să mai caute aur în subteran după ce a descoperit un zăcământ de grafit foarte pur în Suedia, la nord de cercul Polar. Compania va investi în 20 de milioane de dolari în dezvoltarea minei şi a unei fabrici capabile să producă începând cu 2014 46.000 de tone de grafit pe an şi 1.000 de tone de grafen.

Investiţia relativ mică s-ar putea dovedi foarte profitabilă. O tonă de grafen costă 30.000 de dolari, dar compania australiană spune că poate să producă materialul pentru doar 352 de dolari pe tonă.

Dar deocamdată cei de la Talga Resources nu au garanţia că va exista cerere pentru grafenul pe care plănuieşte să îl producă în Suedia. La 30.000 de dolari pe tonă materialul continuă să fie prea scump pentru producţia de acumulatori. În plus, tehnologiile capabile să exploateze la maximum conductivitatea mare a grafenului sunt încă la început.

Totuşi, industria auto are nevoie de baterii din ce în ce mai puternice pentru maşinile electrice. Iar grafenul poate fi o soluţie deoarece proprietăţile sale permit atât o autonomie mai mare a acumulatorilor cât şi încărcarea lor mai rapidă. Însă sectorul maşinilor electrice nu are încă o direcţie clară din punct de vedere tehnologic. În vreme ce Tesla mizează pe alimentarea maşinilor cu baterii, producătorii japonezi, mai ales Toyota, mizează pe dezvoltarea unor propulsii pe hidrogen care nu ar avea nevoie de grafen şi caracteristicile sale miraculoase. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
A murit românul care a vândut NATO rușilor. Mihai Caraman, spionul care a pus „pe tavă” sovieticilor cele mai...
Digi FM
Iubire și flori pentru Celine Dion, la Paris. Fani din toată lumea au așteptat-o la hotel, ea, emoționată de...
Pro FM
Bebe Rexha, pozată de paparazzi în costum de baie, în Mykonos. Ce poze a pus ea pe Instagram
Film Now
Josh Hartnett, despre sfatul „inutil” pe care l-a primit de la colegul din „Oppenheimer”, Mat Damon...
Adevarul
Motivul pentru care Donald Trump refuză o dezbatere faţă în faţă cu Kamala Harris
Newsweek
România lansează la apă o navă de logistică pentru un grup de luptă al Olandei. Costă 375.000.000 €
Digi FM
Radu Ștefan Bănică și-a găsit mașina vandalizată: „Am văzut că e înclinată într-o parte, a fost un cuțit...
Digi World
Ce se poate întâmpla dacă iei mai mult paracetamol decât e recomandat. Ce să nu faci cu niciun chip dacă iei...
Digi Animal World
Momentul când o turistă este mușcată de calul Gărzii Regale Britanice. Femeia a leșinat în mijlocul mulțimii
Film Now
Sandra Bullock își aniversează ziua de naștere, prima după moartea iubitului ei: „Nu ascunde că a fi tristă...
Harvey Weinstein
Harvey Weinstein a fost transferat din închisoare în spital. Producătorul de la Hollywood are COVID-19 şi...