Sari la conținut

Piaţa auto în mişcare. Graniţa dintre clase devine tot mai incertă

Pe piaţa europeană mărcile de volum cu tradiţie sunt lovite pe două flancuri. În partea de jos a pieţei nu pot face faţă concurenţei cu Dacia şi cu maşinile din Asia. În partea de sus a pieţei pierd tot mai des bătălia cu mărcile premium.

Între ianuarie 2006 şi ianuarie 2015 cota de piaţă a celor de la Opel, a grupului Peugeot-Citroen, a alianţei Fiat-Chrysler şi a celor de la Renault a scăzut în Europa cu 10%, potrivit datelor colectate de Financial Times. Sunt producători de volum pentru care contează fiecare procent.

Sunt însă segmente pe care producătorii premium, precum BMW, Mercedes şi Audi, au ajuns să facă legea. De exemplu, pe piaţa europeană, vânzările de modele coupe au crescut cu 6,9% anul trecut, arată Automotive News Europe. Creşterea a fost generată în totalitate de mărcile premium care au ajuns să controleze două treimi dintr-o nişă care aparţinea cândva mărcilor de volum.

Pe nişa decapotabilelor, vânzările mărcilor premium au stagnat anul trecut. Au vândut 81.000 de maşini. Însă producătorii mărcilor de volum au vândut doar 65 de mii de maşini decapotabile, în scădere cu 20% faţă de 2013. Este pentru prima oară când producătorii premium depăşesc mărcile de volum pe acest segment.

Ca să îşi sporească vânzările, BMW, Audi şi Mercedes au acceptat să îşi reducă marja de profit generată de fiecare maşină în parte. Au investit foarte mult în diversificarea ofertei cu modele noi, care pot fi încadrate cu greu la categoria maşinilor de lux.

Sunt însă şi mărci scumpe care încearcă să îşi menţină vechea strategie.

În cadrul grupului Volkswagen, Audi este o marcă premium care încearcă să îşi sporească volumul vânzărilor, în vreme ce Porsche este marca de lux care încearcă să îşi limiteze vânzările.

Directorul financiar al companiei le-a declarat celor de la Wall Street Journal că, dacă toată lumea ar avea un Porsche, atunci marca nu ar mai fi una exclusivă. Iar exclusivitatea este cea care îi permite unui producător să ceară foarte mulţi bani pentru un automobil.

Ţinându-şi vânzările sub control, Porsche a reuşit să îşi menţină marja profitului la 16%, mult peste BMW, Audi şi Mercedes a căror marjă a intrat sub 10%. Totuşi, deşi le este greu să recunoască, chiar şi cei de la Porsche au avut tendinţa de a miza pe volum. Faţă de 2002, vânzările mărcii sunt de trei ori mai mari. Însă Porsche încearcă să menţină o graniţă bine definită între maşinile sale foarte populare, precum SUV-ul Cayenne şi modelele sale sport, cu adevărat exclusiviste.

Etichete: masini , auto , profit , vanzari , STRATEGIE , Marca

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale