Păsările din pădurea amazoniană suferă transformări ale corpului din cauza climei (studiu)

Data publicării:
pasare colorata din padurea amazoniana
Păsările din pădurea amazoniană suferă transformări ale corpului pentru a se adapta la încălzirea climatică Foto: Cameron Rutt via green-reporter.com

Schimbarea climatică afectează tot ce este viu: speciile care nu dispar, se adaptează. Astfel, păsările din Amazon par să  fi „intrat la apă” din cauza încălzirii globale, spun cercetătorii. Păsările, ca şi alte specii, îşi transformă corpul pentru a se lupta cu temperaturile crescute.

Cercetarea a fost publicată în jurnalul academic Science Advances, pe 12 noiembrie. Studiul este impresionant şi consistent: se întinde pe durata a 40 de ani (din 1979 până în 2019) şi analizează schimbările a 77 specii de păsări, scrie Mediafax.

În cadrul studiului, 15.000 de specimene din jungla amazoniană au fost prinse, analizate, cântărite şi apoi eliberate.

Cercetătorii au constatat nu doar că s-au redus considerabil populaţiile de păsări, dar și corpurile lor s-au schimbat: mărimea şi aripile păsărilor arată diferit. Concret, acestea au un corp mai mic, şi, prin urmare, cântăresc mai puţin, dar aripile cresc mult mai mari.

Oamenii de ştiinţă spun că asta se întâmplă strict din cauza schimbărilor climatice: păsările trebuie să se adapteze la un climat mai cald, aşa că aripile le cresc mai mult pentru a fi mai eficiente în zbor.

Cele mai afectate păsări, cu schimbări considerabile în ceea ce priveşte greutatea şi anvergura aripilor, sunt cele care trăiesc în mijlocul pădurii amazoniene, unde aerul este mai uscat, iar temperaturile mai ridicate. Acestea tind şi să zboare mai mult decât restul păsărilor.

Editor : Luana Pavaluca