Prima plângere care a ajuns pe masa inspectorului şcolar general al ISJ Constanţa a fost a unei mămici care are fetiţa în grupa pregătitoare, la Şcoala Mihail Koiciu din municipiul Constanţa. Femeia povesteşte că fiica sa venea speriată acasă din cauza comportamentului ciudat pe care îl avea învăţătoarea la cursuri.
Imediat după ce reclamaţia a fost făcută şi la conducerea şcolii, a fost convocat Consiliul Administrativ. Dar pentru că actele medicale pe care le-a prezentat învăţătoarea nu au inculpat-o cu nimic, directorul nu a putut să ia nicio măsură.
Luminiţa Radu, directorul şcolii Mihail Koiciu: "Am discutat cu doamna învăţătoare, am purtat discuţii cu părinţii, acum şi-a luat concediu medical şi urmează ca noi să îi solicităm aceasta evaluari complexe".
Conducerea Inspectoratului Şcolar a trimis două memorii Colegiului Psihologilor din Constanţa în care a relatat cele întâmplate şi a cerut modificarea cadrului legal. Propunerea făcută de către inspectorii şcolari a fost ca evaluarea psihologică obligatorie să se facă o dată la trei luni, nu o dată pe an, cum este stipulat în lege, în prezent.
Răducu Popescu, inspector şef ISJ Constanţa: "Nu întotdeauna profesorii sunt în cea mai bună formă psihică sunt momente grele pe care le parcurg şi care lasă urme. Aceste tulburări reprezintă un risc major atât pentru cadru didactic, dar mai ales pentru copii".
Psihologii spun că astfel de atitudini ale profesorilor sau învăţătorilor sunt foarte periculoase, iar copiii pot rămâne cu sechele.
"În momentul în care din partea profesorului apare incorectitudine sau apar comportamente care nu intră în cadru normal, copilul are de suferit deoarece devine mai trist, se închide în el şi învaţă din ce în ce mai puţin", a spus Cristina Dincu, psiholog.
Inspectoratul Şcolar Judeţean a primit nu mai puţin de 85 de astfel de sesizări de la începutul anului şcolar până în prezent.
reporter: Anamaria Stoica
operator: Matei Ghioc
editor web: Anca Medrea