Sari la conținut

Bacteriile care ne apără de gripă

Suntem în plin sezon gripal, ba chiar aproape de o epidemie. De ce unii oameni sunt mai vulnerabili în fața gripei și alții mai rezistenți? Ei bine, explicațiilor care se dau de obicei li s-a mai adăugat una: se pare că avem bacterii în nas și în gât care ne pot ajuta să nu luăm gripă. Și mai mult decât atât, ne protejează și de infecții periculoase, cum ar fi pneumonia.

EHEC Outbreak Claims 11 Lives

În nas și în gât avem bacterii care pot veni de hac virusurilor gripale Foto: Guliver/Getty Images

Experţii Universității Michigan au analizat mostre de bacterii prelevate de la peste 500 de subiecți, care nu aveau virusul gripal la începutul studiului. Cu ajutorul secvențierii ADN, au descoperit cinci grupuri de bacterii. După ce au eliminat alți factori, precum vârsta, fumatul sau vaccinarea, au stabilit că participanții cu un anumit tip de microbi sunt mai predispuși să ia această boală de sezon.

Este cale lungă până când oamenii de ştiinţă vor reuşi să manipuleze aceste bacterii încât să devină soldaţi împotriva virusurilor periculoase. Cu siguranţă, bolnavii vor avea nevoie şi de antibiotice, spun specialiştii, care speră că acestea vor fi eficiente pentru mai mult timp. Iar efectele secundare, tot mai puţine.

Mai multe informații pe tema gripei găsiți AICI

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți pe Digi World vineri, de la ora 19:00 și pe Digi24, în fiecare sâmbătă, de la 16:30, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Safta. Arhiva emisiunii, aici.

Puteți accesa, de asemenea, secțiunea specială Sci-Tech a site-ului digi24.ro